reede, 17. juuli 2015

Algus- miks, kuhu, kellega?



Hei!

Lõpuks sai mu kauavalminud (kui täpne olla, siis 4 kuud :D) blogi valmis ning aeg on hakata tegema sissekandeid!

Nagu paljud kuulnud on, veedan ma järgmise õppeaasta vahetusõpilasena Saksamaal. Blogi hakkan pidama just sellepärast, et Te saaksite lugeda millega ma seal tegelen, sest ilmselgelt ei jõua ma kõigile individuaalselt vastata ning kohe kindlasti ei kavatse ma veeta oma vahetusaastat (mis on niigi lühike) internetis eestlastega chat'ides.

Miks vahetusaastale YFU'ga?

Kõigepealt tuleks tänada mu imelist Gitat, kes saatis mulle  Liina Raua (VÕP Taanis) video, kus ta rääkis enda vahetusaastast. Peale seda ei suutnud seda mõtet peast välja visata. Ma teadsin, et see oleks ainukordne võimalus ning ma olen ülicool inimene (miks nii ego!?), kui ma selle tõesti ära teen. Lisaks kõigele saan ma selgeks saksa keele (vene keel on täiesti out, nii et igatepidi ma võidan), ma muutun avatumaks ning enesekindlamaks. Võit missugune! Tol ajal oli mul väga igav elu Eestis, otsisin ka huvitavaid ning väljakutsuvaid asju. Õnneks on mul ülitoetav perekond ning sõbrad, ilma kelleta ma ei istuks juba juulikuu lõpus lennukile.

Lisaks kaasnevad YFU'ga üliägedad üritused (eelorientatsioon, aastalõpuseminar, vabatahtlikkus jne) ning sul on absoluuselt koguaeg olemas tugi, kui midagi peaks juhtuma. YFU on äge! :)

Miks Saksamaa?

Kohe alguses olin ma täiesti kindel, et minu vahetusriigiks saab USA. See oli ka sellepärast, et ma ei teadnud, et Saksamaale saab minna keelelaagriga. Kui ma aga selle avastasin, hakkasin ma kahtlema, kas minna Saksamaale või USA'sse. Minu väääääga pika ja hoolika kaalumise ja uurimise tagajärjel otsustasin siiski Euroopa kasuks, sest:


  • Ma saan selgeks uue keele.
  • Saksamaa on väga-väga armas riik.
  • Seal on kõige hoolivamad inimesed.
  • Need üliarmsad ehitised <3
  • USA's on suhteliselt suur tõenäosus sattuda kuskile mutiurgu. Saksamaal nii suurt ohtu pole (kuigi on ka olemas).
  • Toimub YES seminar, kuhu tulevad kokku kõik Euroopas olevad VÕP'id. 


Kus? Kuna? Kellega?

Sõidan oma vahetusaastale 31. juulil. Kuna mina lähen ka keelelaagrisse, läheme koos Marijaga (läheb ka Saksamaale keelelaagriga) teistest kolm päeva varem. Kõigepealt lendame Helsinkisse, peale seda Düsseldorf''i. Sealt edasi lähen mina Dortmund'i, kus ma viibin oma arrival pere juures 3 nädalat (jah, mul on kaks perekonda :)). Selle kolme nädala jooksul püüan omandada võimalikult palju teadmisi saksa keele ning kultuuri kohta. Peale seda lähen ma oma püsipere juurde, kus ma viibin need üliägedad 11 kuud. :)

Veebruarikuus toimus lepinguvestlus (kinnitasime ja rääkisime kõik detailselt läbi), peale mida hakati otsima mulle perekonda Saksamaale. Umbes kuu peale seda tuli mulle see imeline telefonikõne, et mulle on leitud pere! Pidin hakkama elama Göttingen'is, koos ema, isa ning 16-aastase õega. Kõik oli väga roosiline teisipäeva õhtuni, kui ma sain teada, et mu unistuste pere siiski ei võõrusta mind, kuna mu hostema tervis on väga-väga halvas olukorras ning nad ei ole võimelised minuga tegelema. Nüüd hakati uut perekonda otsima. Ma loodan, et see leitakse ruttu!

Mu arrival pere elab Dortmundis. Mul on 11-aastane õde ning 9-aastane vend. Saan tunda seda tunnet, kui sa saad olla kellelegi suurem õde. :D Mu hostema on õpetaja ja mu hostisa on advokaat. Neile meeldib matkata, tennist mängida, nad on vabatahtlikud ning neile meeldib oma sõpradega aega veeta.

#nii_juhtub


Kuna ma pole õppinud saksa keelt, siis paar esimest nädalat on tõenäoliselt nii :D
Esimese asjana palun oma perel minuga alati rääkida saksa keeles- on küll raskem, kuid õpin kiiremini keele selgeks. :)


Minu sõnum kõigile, kes ei saa aru, miks ma seda teen! :)



Küsige, joonistage, kirjutage!





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar