pühapäev, 17. aprill 2016

Kuidas ma Münchenis käisin ning lihavõtteid tähistasin



Jäänud on ainult 71 päeva Hamburgis. Ma pole selleks veel valmis.
Kuna mul on nii palju teha, olen ma oma blogi üsna unarusse jätnud. Jutustan veidi oma märtsikuu tegemistest. 




    Saksamaal olles pead sa aga käima ära Mittleseminaril ehk siis keskaastaseminaril. Siin kestab see täpselt 1 nädal (teistes riikides näiteks ainult ühe nädalavahetuse). Detsembris pead sa valima  etteantud teemadest endale 5 sobivat teemat ning linna. Näiteks minu valikutes olid seminarid ainult Münchenis. Nii mul õnneks läkski ning jaanuaris saadeti kiri, et minu keskaastaseminar toimub 06. Märtsist kuni 11. Märtsist Münchenis ning teemaks on "Keskkond ning poliitika".

Kahjuks enam ma päevade kaupa ära seletada ei suuda, mis me seal tegime, haha.

06. Märts ehk meie minekupäev. Esiteks mul vedas, et sain minna koos Svevaga Itaaliast. Pool rongisõidu ajast ei istunud me kahjuks koos, kuna rong oli kohutavalt täis ning YFU meile istekohti broneerinud polnud. Kokku sõitsime oma ööbimispaika ligikaudu 8 tundi (kujutage ette kus on Hamburg ja kus on München). Kui sinna kohale jõudsime, saime kohe teada oma toanumbrid ning teistega tutvumine algas pihta. Minu üllatuseks oli sellel seminaril ka Franco, kes kahjuks pidi oma pere vahetama ning kolis Hamburgis Dresdeni lähedale väiksesse linna Greiz'i. Mul oli väga hea meel teda näha. Lisaks sain ma palju sõpru Hispaaniast, Ladina-Ameerikast ning Šveitsist.
Lisaks toimus õhtul ka avamine ning esimene workshop, kus räägiti põhiasjadest. Tegelikult toimus meil ainult üks workshop päevas selle teema kohta. Põhiline rõhk pandi meie vahetusaastale.

Teistel päevadel külastasime Münchenit, tegime linnarallit, toimusid erinevad töötoad. Õhtuti anti meile vabaaega ning üsna tavaline oli, kui öösel saime maksimum 4 tundi magada.


Me käisime ka kuskil loodusmuuseumis.

USA, Mehhiko, Argentiina, Mehhiko, Itaalia, Eesti ning Itaalia. :) 

Me pidime tegema mingi teema pildi oma rally jaoks, haha. :D 

"Nii palju inimesi elab maakeral"

Müncheni raekoda 

Francoooo <3 


Eesti, Soome ning Hispaania


See vana oli ikka täiega naljakas, haha. :D 

Tavaliselt on seal Mehhiko seebiooperites need poisid, kes hullult kardavad oma emasid ning teevad hullult nalja, kuid samal ajal on vägagi härrasmehed. Minu Octavio just selline oligi! 
PS: Ta tuli keskaastaseminarile juustega, haha. :'D :'D 

USA ning Türgi



Meil oli võimalus ka külastada sunnitöölaagrit Dachau'd. See on esimene Saksamaal avatud laager. Kes ei tea, siis neid laagreid on siin Saksamaal päris palju (ka mujal riikides) ning tehti need natsionaalsotsialistide poolt II maailmasõja ajal. Ma arvan, et kõik teavad, kui tundelised on sakslased seoses II maailmasõjaga jne. Eestis olles olin ka mina see, kes naeris Hitleri naljade üle ning ei saanud aru, miks need sakslased ikka nii südamesse võtavad VÕI miks nad praegu nii tolereerivad on.  Nüüd mõistan neid 100%. See, mis seal oli, oli haige. Hitler oli haige mees. Nad "elasid" seal laagris nagu loomad, neil polnud absoluutselt mitte mingeid õigusi ning võimalusi. Nägin ära ka gaasikambri. Detailidesse rohkem ma laskuda ei taha, vabandust! Ma arvan, et kõik võiksid ära näha, mis seal toimus.
Peale seda külaskäiku pandi meile südamele, et kui me soovime, siis võime oma teamer'itega sellest kõigest rääkida jne. Olgem ausad- mul oli väga nõme tunne ning see informatsioon oligi tegelikult "too much", aga seda võimalust siiski ma ära ei kasutanud. Mul on väga hea meel, et ma selle siiski ära nägin.

Kuna me pilte teha ei tohtinud, võtan ma internetist mõned, et te mingigi ettekujutuse saaksite.



Peaväravad
"Arbeit macht frei" ehk "töö teeb vabaks" 



Viimasel õhtul, ehk neljapäeval, toimus meil suur galaõhtu, kus pidime meie korraldama oma teamer'itele midagi huvitavad ning õhtul saime ka tantsida. Kuna see kõik oli kohutav kaos, toimus meil ainult lõpuks üks mäng ning edasi ainult sõime, tantsisime ning veetsime koos lõbusalt aega. Kas ma juba kuskil mainisin, et vabatahtlikute seas oli ka üks poiss, kes oli viis aastat tagasi Eestis vahetusõpilane? Noh, mina rääkisin väga palju temaga ning ta sai minu tunnetest väga hästi aru, sest ta on ise kõik samamoodi läbi elanud (küll vastupidi, kuid siiski).
Reedel pidime juba kahjuks tagasi sõitma hakkama. Kahjuks oli rong jälle puupüsti täis (see nii tavaline siin, et rongid müüakse täiega üle ning inimesed peavad vahekäikudes istuma), seetõttu sõitsime u 4 tundi vahekäigus istudes, haha. Hamburgi jõudes sain kokku veel ühe sõbraga ning peale seda läksin koju.



Minu õnnetuseks jäin ma tänu magamatusele jne kohutavalt haigeks, nii et peale Mittleseminari olin ma 4 päeva ainult oma voodis ning magasin, haha. Ning mul oli veel vaheaeg! Koduigatsus oli päris kohutav ning meid hoiatati juba ette (ning nägin ka juba oma sõprade pealt), et pärast keskaastaseminari on kohutav koduigatsus ning saad nagu aru, et kõik on siin kodus ikka nii igav jne. Nii oli ka mul. Nii ma siis istusin oma vaheaja teise nädala poole haigena ning masenduses kodus, haha. Kooli minnes oli veidi parem, kuid minu meelest oli märtsikuu kohutavalt raske minu jaoks. Esiteks on hull masekas, et 3 kuu pärast pead koju minema, kuid samas oled hullult õnnelik, et saad koju. Ma ei saanud lõpuks ise ka aru, mis tunded mind valdavad. :D


Igastahes, neljapäeval, 17. märtsil sain ma lõpuks kodust välja (te ei kujuta ette, kui rõõmus ma olin, haha). Käisin oma sõbranna Ann-Theresega Blankesee'sel (üks linnaosa Hamburgis) lihtsalt jalutamas ning ilma nautimas, sest meil on Eestiga võrreldes väga head ilmad ning Hamburg päikesega on lausa võrratu! Siit ka mu küsimus- kuidas ma küll selle linna varsti jätan? :'(




Tegelikult ongi Hamburg ju tuntud kui sadamalinn ning hafen ehk sadam on megatähtis! 

Reedel, 18. Märtsil oli mul veel rohkem õnne ning sain teiste vahetusõpilastega juba välja minna! Nägin üle pika aja oma Jack'i ning oh seda rõõmu, haha. Käisime järjekordselt DOM'il (see lõbustuspark, kuhu ma olen sattunud mingi 8x juba haha) ning pärast käisime teistega veel HafenCity's. Kahjuks pidin aga varem ära tulema, kuna mu vanemad olid siiski mures mu tervise pärast ning kahjuks ei saanud pikemalt õue jääda.

SÜDA

Me olime 50 meetri kõrgusel, haha. 





Laupäeval, 19. märtsil käisin ma JÄLLE DOM'il, haha. Seekord ühe vahetusõpilasega Jaapanist. Saime kokku veel Nicki ning teiste latiinodega ning veetsime järjekordse lõbusa õhtupooliku.





20. Märtsil käisime aga ema ning õega Ostsee ääres jalutuskäigul. Tunnike sõitu ning olimegi kohal. Oli tore jälle saada eemale linnakärast ning Ostsee on võrratult ilus! SAKSAMAA ON NII ILUS!






Ning siis sai lõpuks mu vaheaeg läbi ning sain minna kooli. Mul oli väga hea meel, ausõna haha. Esmaspäeval külastasin veel oma tugiisikut, sest esiteks polnud ma teda ammu näinud ning teiseks oli see, et ma ei teadnud mida oma koduigatsuse ning tüdimusega peale hakata. Kusjuures, sellest "pinnapealsest kohanemisest" räägib ka minu ellujäämisõpik, aga ma arvasin, et see etapp jääb mul küll vahele, haha. Kahjuks aga mitte. Põhimõtteliselt tunned, et oled juba piisavalt siin olnud ning enam "sügavamale" kultuuri sa ei saa. Kõik on väga igav jne.
Rääkisin oma tugiisikuga umbes 4 tundi kõigest ning see motiveeris mind kohutavalt ning tõi mu tagasi maapeale. Mis mulle meeldib, on see, et ma alati pean ise palju rääkima ning arutama ning vahepeal küsib mu tugiisik, et "aga Kelli, mis sa paremaks saaksid teha jne". Ja siis enda rääkimise käigus saan aru,mis ma valesti teen ning mida ma parandada suudan. Mulle nii meeldib see! Ning mu tugiisik ütles, et see on temal esmakordne, et üks vahetusõpilane tuleb ning ütleb, et "okei, mul on ebamugav, ma tahan midagi muuta". Meie klapp on väga hea ning ma olen väga õnnelik, et mul just Sabine tugiisikuks on!


Nädala sees aga oli kool-kodu-trenn. Tegutsesin ka palju nädalavahetuse nimel, kuna tulekul olid ju lihavõtted ning te ei kujuta ette, kui suur püha see siin on!

Näiteks:


Käisime õega emale lilli ostmas, sest mu hostemmel oli sünnipäev! 

Ning Nicki käis mul külas.


Ning lisaks käisin koolis, kus teatrikursusel sain valmis ka oma filmi, mis oli meganaljakas, haha! 




Suurel reedel, ehk 25. märtsil oli minu hostemme sünnipäev. Terve päev toimusid erinevad ettevalmistused (ka eelneval õhtul), sest ema sünnipäev oli kõigi jaoks väga tähtis, lisaks võõrustasime külalisi. Toimus "kaffeestunde", ehk sõime kooki ning jõime kohvi. Kuna paljud perekonnatuttavad polnud mind näinud, olin ma kõigi jaoks väga huvitav ning seetõttu rääkisin ma ligikaudu 5 tundi saksa keelt ilma pausita ning te ei kujuta ette, kui väsinud ma olin, haha. Räägitud sai kõigest- alates minu elust Eestis lõpetades poliitikaga. Kella kaheksaks oli alles jäänud ainult mu ema parim sõbranna oma perega ning otsustatigi koos minna õhtust sööma ühte Kreeka restorani. Mina olin aga selleks ajaks täiesti läbi omadega, nii et põhimõtteliselt magasin seal laua taga, haha. Kuid siiski oli tore õhtu ning sain palju oma saksa keelt harjutada ning erinevatest teemadest vestelda. Oli tore! :)




Laupäeval, 26. märtsil läksin ma naabritega nende maakoju, et tähistada Osterfeuerit. Ka minu jaoks oli see täiesti uus asi, kuniks ma seda nägin. Põhimõtteliselt tehakse suur lõke (see on ainuke aeg, kus sakslased võivad teha lõket, muidu on see keelatud), põletatakse prahti, süüakse, juuakse ning räägitakse niisama. Mind võeti eelkõige sellepärast kaasa, et nende suguvõsas on üks eestlane ning arvati, et oleks tore, kui ma temaga kohtun. Lõpuks oli see, et me rääkisime täpselt kolm lauset ning edasi chillisin ma teiste inimestega. Ma ei tea, polnud seda klappi. Õhtul tulime suhteliselt varakult koju ning terve Hamburg oli täis paksu suitsu, haha.


Pühapäeval, 27. märtsil käisin ma aga ühe sõbranna juures Jesteburgis. Sellega oli üks suur segadus- kuna ta elab kuskil pärapõrgus, ei käinud sinna korralikult ka bussid ega midagi, oli väga raske sinna saada. Õnneks mu hostemme on nii armas ning viis mu sinna ära. Niisiis olimegi Janaga alguses kodus, pärast kõndisime ligikaudu 5 km kuskile Osterfeuerile ning saime inimestega kokku. Oli väga-väga tore. Magama sain u kell 6 hommikul. Üles pidin ärkama aga kell pool üheksa, kuna minu esimene ning ainuke buss Hamburgi sõitis megavarakult. Oeh, seda nadi bussiliiklust oma kodukohas ma küll ei igatse, haha. Siin Hamburgis on megamõnus- jääd ühest bussist maha, tuleb järgmine 5 minuti pärast. :D


Meine Jana <3 



Kui ma aga Hamburgi jõudsin, läksin ma oma naabritega Ostermarschile. Ahsoo, Saksamaal on ka esmaspäev punane, seetõttu saingi nii palju ringi tuiata, haha. Mina ütleks selle ürituse kohta "demonstratsioon vabaduse" jaoks. Kohal olid sildid "Refugees welcome" ehk "pagulased teretulnud", kui ka "ei terrorismile" jne. Moodustati rongkäik ning kõnniti läbi Hamburgi. Kohal oli palju alternatiivseid inimesi. Ütleme nii, et oli vägaväga huvitav, kuid teistkorda ma seda enam ei teeks.
Pärast läksime kuskile Araabia söögikohta sööma. Koju jõudes läksin ma kohe magama (kell oli viis õhtul), vahepeal ärkasin korraks üles ning kell 9 läksin tagasi magama ning magasin hommikuni, sest ma olin tõesti väga väsinud haha. :D





Ning siis, 30. Märtsil tuli Elin Hamburgi! Saime kokku, veetsime koos väga toredasti aega. Oeh, see tunne, kui näed oma parimaid sõpru! Meelde tulid kohe need ajad, kui me veel Dortmundis olime haha.










Ning 31. Märtsil sain ma ka kolmekordseks tädiks! Lõpuks sündis minu perre pisike printsess. Ning siis olin ma veel rõõmsam, haha. :D




Ning siis 1. aprillil sõitsin ma Göttingeni. Sellest aga räägin lähemalt oma järgmises blogipostituses. :)





Bis bald! Ich bin bald zu Hause. <3 







Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar