teisipäev, 4. august 2015

Halllooo from Deutschland!



Hallooo from Deutschland!


Täna on mu viies päev siin, Dormundi kuurortis ning arvake ära- ma armastan seda kohta! Siin on kõik üli-ülihästi, mu hostpere on ka väga super ning Saksamaa on täpselt nii hea, nagu ma eelmistest kordadest mäletan (kes ei tea, siis olen eelnevatel aastatel käinud Bippenis, meie sõprusvallal külas. See koht on põhjus, miks mu vahetusaasta ei toimu USA's vaid siin imelises Saksamaal).

Ma ei kujuta ette ka, kuidas teil seal Eestis ilm on, aga meil on alates reedest olnud ülisoe. Kahju küll, et ma ei võtnud suveriideid kaasa. :D Aga hostema lubas, et lähme mingi päev šoppama, nii et pole hullu. Aa, täna tuli natukene vihma, aga soe on siiski. :D


Mis ma siin teinud ka olen? Ma olen siin korda saatnud rohkem, kui kodus nädala jooksul. :D Hakkan rääkima päevade kaupa, siis on mul endal lihtsam. :)


Reede oli suuuuur reisipäev, kus ma pidin sõitma Tallinnast Helsingi ning Helsingist Düsseldorf'i (selle kohta saate lugeda siin). Kui me Marijaga läksime Düsseldorf'i lennule, oli vist kõige närvilisem tunne. Esiteks, me ei teadnud, kes meile vastu tuleb (eelnevalt oli mu hostema mulle vihjanud, et nad tulevad mulle vastu, aga ma polnud selles väga kindel), teiseks jäi Eesti ja eestlased meist liiga kaugele. :D Saksamaale jõudes oli mul väga kodune tunne. Läksime siis oma pagasile järgi lootes, et see on ikka alles. Me pidime seal ligi pool tundi passima ning igavusest avastasime ühe neiu, kes kandis t-särki kirjaga "I love YFU ehk ma armastan YFU't". Hahaa, meie, kui väga julged eestlased, läksime kohe rääkima temaga ning tuli välja, et ka tema tuleb keelelaagriga Saksamaale ning kusjuures ta oli alates Helsingist (ta on vahetusõpilane Soomest) meiega samal lennul, haha. :D
Nüüd aga see kõige parem koht- turvaväravatest välja astudes märkasin ma kohe ühte värvilist silti, millel oli minu nimi ning ma automaatselt karjusin "oiiiiiiiiiiiii, nad oootavad mind". Ja otseloomulikult läksin kohe nende juurde ja kallistasin neid, haha. Nad olid väga ehmunud. :'D Noh, siis tulime koju ning õhtul oli väike barbeque. Rääkisime lihtsalt juttu ning andsin ka Eestit toodud kingi üle (Vana Tallinn, kama, kommipakid, magnetid, väike raamat Eesti kohta ning Holstre koolist kaasa võetud omavalmistatud koti). Ma läksin magama juba kell 10, sest ma polnud eelneval ööl maganud ning ma olin väga väsinud. Laupäeva hommikul kell 11 ärgates sain aru, et mu voodi on liiga hea, et tõsi olla. :D

See üliarmas silt! 

Enne seda, kui ma tuttu jäi Marija kõrval haha :D Ta kirjutas oma blogi.



Laupäeval käisin oma hostõe trenni vaatamas. Saksa keeles on see "Rhönrad", eesti keelset nimetust ei tea. See pole eriti populaarne saksas. Aga see on üks vägevamaid treeninguid, mis ma elus näinud olen. Kui võimalik, tahan ka sellega tegelema hakata. :D Põhimõtteliselt on see üks ring ning sa oled seal sees ning teed trikke jne. :D Raske seletada, seda peab ise nägema.

See "ratas", kus sees tehakse trikke ja võimeldakse jne.

Mu armas hostõde. :)



Ma arvan, et pole olemas inimest, kes pole kuulnud Saksamaa jalgpallist ning selle kultuurist. Kuna minu hostperes on see üsna tähtsal kohal, läksimegi järgmisena vaatama Dormundi "sümbolit" Signal Iduna Park'i. See on Saksamaa suurim jalgpalli staadion ning see mahutab umbes 81000 vaatajat. Tavaliselt mängib seal Borussia Dortmund (absoluutselt kõik Dortmundi elanikud fännavad seda tiimi ning igalpool on näha selle tiimi signratuuriga esemeid ning riideid) kellegi vastu. Seal kõrval on hiiiiiiigelsuur fanWelt, kus on reaalselt KÕIKE (lutte, lutipudeleid, hambaorke, zipposid jnejne) kollastes toonides. Oi, ma võiksin teile kõike rääkida sellest tiimist, aga ma ei hakka teid vaevama. :D Aa, nii palju ütlen, et miks paljud ei fänna Borussia't seetõttu, et Bayern München ostab kõik head mängijad ära ning seetõttu ongi tema paremas seisus. :D Aga tänu mu hostperele meeldib mulle nüüd jalgpall ja loomulikult Borussia Dortmund. :D


Hostõe  Joelinaga ja hostvenna Jorisega FanWelt'is. Seal on nö "tribüün", kus saab pilti teha.


Seal oli reaalselt KÕIKE



NING MUL ON KA SEE ÕNNIS VÕIMALUS MINNA NELJAPÄEVAL SINNA MÄNGU VAATAMA! JEEEEEE! Hostisa ütles, et sinna tuleb umbes 60000 inimest. Ma seda teist tiimi ei mäleta, aga kui teada saan, annan teada. :D Hostema viis täna mu sinna poodi tagasi, et ma saaksin omale pluusi osta. :D Niisiis ma ostsingi omale pluusi, Aarne autole aga kleepsu (ta on lihtsalt nii hea vend ja on nõus selle kleepsu oma autole panema :D) ning ühe asja veel. :D



FanWelt ehk fanshop vms

"Pöhlerchen" ehk tüüpiline nimi jalgpalli mängijale või fännile. See nimi on kasutusel ainult Dortmundis. 


Peale seda läksime Westfalenpark'i. See on ehitatud ühe lillesaate jaoks. Igal aastal on seal mingi lilleshow vms.  See oli väga ilus park, paljud kasutavad seda võimalust, et ostavad hooaja pileti vms ning käivad seal päevitamas ning jooksmas. Seal oli ka suur teletorn vms, käisime ka seal (see on nagu Tallinna teletorn).


Jalgpallistaadion sealt tornist. :D

Käisime mingi asjaga sõitmas. Ülinaljakas oli. 

Meine Dortmund <3
See torn pole kasutusel enam, aga Hostisa teadis rääkida, et ühed noored ronisid selle torni otsa ning nad ei saanud enam sealt ära. :D Õnneks tuli tuletõrje appi, haha. :D 

Vabaõhu kino. 

Seal pargis oli selline sõiduk vms, millega said sõita. :D 

Mu hostõde. :) Mul on niiii kahju, et ma keelt ei oska. Ta on nii armas ja abivalmis. 




Minust elab kolme minuti kaugusel üks perekond, kes samuti võõrustab vahetusõpilast. Mathilde on pärit Prantsusmaalt. Meie perekonnad korraldasid laupäeval barbeque, et me saaksime omavahel tuttavaks. Nüüd ongi mul kaaslane, et minna igal hommikul Dortmundi keelelaagrisse. :) Üliüliülitore tüdruk, hästi jutukas ning armas neiu!


There's no life without selfies. :D 





Pühapäeval pidin varem ärkama, sest meil oli väljasõit. Nimelt on mu hostema Ladies Circele liige ning hostisa Round Table liige. See klubi tegeleb heategevusega (annetavad raha jne). Tol päeval külastasime kõrvallinnas Hagen'is (mu hostisa käis koolis seal) ühte kindlust ning muuseumi. Ma sain täpselt nii palju aru, kui palju mu vanemad mulle seletasid. Õnneks seletasid nad väga-väga palju ning ma sain väga huvitavaid fakte teada. :D Peale seda läksime Itaalia restorani sööma, mis asus järve kaldal. See pizza oli liiga suur, et elama jääda ja ma rumal inimene kartsin alles ka jätta, äkki solvuvad vms. :D  Ma ei söönud peale seda vist mingi kaks päeva, haha. :D Peale seda jalutasime me ümber järve ning tulime koju. Pühapäeval õppisin ma ka esimest korda saksa keelt koos hostemaga. Lisaks tõmbasin omale ühe app'i, kust saab erinevaid keeli õppida. Ma olen tänu sellele väga-väga palju teada saanud. Elagu nutitelefonid!


Selle lossi ümber oli vesi. Täpselt nagu muinasjutus.

See koht, kus söömas käisime.

Üle selle järve läks sild ja seal oli megapalju tabalukke. See on noorpaaride komme. Aa, kui soovite täpsemat infot, küsige mu issilt. :D

See on ühe 10000 aasta vanuse mehe kolju, kes leiti selle muusemi alalt. :D

See maastik oli niiii ilus

See mammut oli reaalselt tehtud mingi 4 korda väiksemaks (ja see ulatus kuni teise korruseni)




Eile oli mul aga esimest korda keelelaager Dortmundis. Kõigepealt oli meil hostperedega hommikusöök, peale seda hakkasime me õppima keelt ning vaatasime üle reeglid jne. Kokku on meid seal 7- mina ja Marija Eestist, Sveva Itaaliast (alguses, kui ma tema nime ei teadnud, kutsusin teda Italianoks :D), Dunkan TÜrgist, Ana Serbiast, Mathilde Prantsusmaalt, Elin Soomest. Tegelikult peaks veel kaks poissi olema Azerbatsiaanist (ei oska kirjutada), aga seal on mingid poliitilised probleemid.  Ma võin täiesti vabalt öelda, et see on üliüliüliväsitav ning raske. Väga raske on mõista igasuguseid reegleid ja asju. Tänu sellele olen saanud ka peavalu.

Pean iga päev sõitma metrooga ja bussiga. :D See on vist kõige ägedam asi, mis saab olla. Naljakas, et ma sellisest asjast rõõmu tunnen, kas pole? :D

Pidime panema sinna, kust pärit oleme ja mida oma aastalt ootame.

Minu ootuste järgi peaks mu vahetusaasta nägema selline välja (just tunnete poolest). 

Justin (meie OLC peakorraldaja) ütles, et miks me ei tee küll selfiet. Okei, tegime siis selfie :D Pildil türklane ning justin (VÕP USA's)


Meie pisike grupp. :) 

Minu saksa keele õppimine haha. Reelika kingitus on väga-väga vajalik. Danke! 




Oh, need lasteraamatud on niiii huvitavad. :D


Käisime täna Dunkin Donuts'is. Ma võin täiesti vabalt öelda, et te pole jäänud mitte millestki ilma. Mulle igastahes ei maitsenud. :D




Üldarvamus Saksamaast- mul on praegu siin ülitore ja hea, kõik on super. Aga mul ausõna pole aega pikemalt kirjutada, nii palju on teha ning vaadata. Kirjutan sellest pikemalt mõni muu päev. 


Seniks aga bis bald! 





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar