pühapäev, 20. september 2015

Muljed Hamburgist


Tervitused vihmasest Hamburgist! :)

Olen veetnud siin juba üle nädala. Olgem ausad- esimesed päevad olid väga-väga stressirohked ning mul oli väga suur koduigatsus. Ainuke vahe oli see, et tahtsin tagasi Dortmundi, mitte Eesti. Kuna aga mul on üliarmas ja ülitore perekond, kes toetavad mind nii palju, kui suudavad, siis nüüd on talutav. Lisaks suhtlen igapäevaselt Heikega (Dortmundi hostema), kes julgustab ja toetab mind.  Kahjuks aga mu hostõel on väga suur koduigatsus ning kogu mu pere energia läheb tema peale. Aga puudust mul millestki pole. :)



Kolmapäev oli see meeletult raske päev, pidin oma Dortmundi perega hüvasti jätma. Kõigepealt ei mahtunud mu kohver autosse ära. Teiseks mu hostõde nuttis terve autosõidu rongijaama ja mis te arvate, et mina siis targem olin? Absoluutselt mitte, nutsin 3x hullemini. Rongijaamas andis Joelina mulle enda klassipildi, kus olid kõikide klassikaaslaste nimed, lisaks andis Hostema mulle ümbriku koos piltidega. Me kõik nutsime. Rongile minnes oli mul õudne jama oma pagasiga, see oli lihtsalt nii raske ning läbi nutu oli see 3x raskem.
Terve rongisõidu ma nutsin ja rääkisin emme ja vennaga, lisaks vaatasin pilte. Ma olin väga-väga närvis, sest ma polnud ju kindel, mis mind ees ootab. Kui ma aga rongilt maha tulin ja oma uut hostema nägin, oli kõik jälle korras. Esimesel õhtul ma pakkisin, kohtusin oma hostisaga (ta tuli komandeeringust) ning rääkisime veidi juttu. Läksin üsna varakult magama, kuna olin väga-väga väsinud.







Neljapäeval läksin esimest korda oma kooliga tutvuma. Minu kooli nimi on Gymnasium Osterbek, seal õpib ligikaudu 600 õpilast. Ma ei saa seda nimetada koolimajaks, pigem nimetaks koolialaks, kuna pead sõeluma majade vahel (meil on A, B, C, D, F majad). Meie nö "koduklass" on majas D. Õpin ma 10B klassis, kus enamjaolt on 15 aastased (nad alles said viisteist), minu klassis on ligikaudu 18 õpilast (vist haha). Minu klassijuhataja on vanem naisterahvas, kes on kõige armsam inimene maailmas. Ja minu klass on ülilahe- nad on nii hoolitsevad ja nad võtsid mu kohe omaks. Lisaks aitavad nad mind absoluutselt koguaeg.
Neljapäeval käisin seal lihtsalt tutvumas ja detaile läbi rääkimas. Liitusin ka oma klassi saksa keele tunniga ja nad oli väga-väga-väga üllatunud mind nähes. Ma olen ainuke vahetusõpilane koolis. :'D Arutasime läbi minu tunniplaani ning lisaks avaldasin soovi osaleda kooris.

Lisaks tegid mulle hostisa ja hostõde rattatuuri minu linnaosas. :D Meelde ei jäänud mulle eriti midagi, aga vähemalt ma tean kuidas koju ja kooli saab, haha.

Minu toaaknast vaade. :)


Reedel oli mul esimene ametlik koolipäev. Mu klassiõed võtsid mu kohe enda hoole alla ja tutvustasid ja näitasid mulle kõike. Õpetajad on ka väga vastutulelikud, aitavad ja saavad minust aru (kui ma näiteks joonistan tunnis haha). Õhtul puhkasin ja olin niisama.




Laupäeval tegime tuuri Hamburgi linnas (ise elan 20 minuti kaugusel kesklinnast). Samal päeval olid ka  kruiisipäevad (Hamburg on teadatuntud laevade lemmikpeatumiskoht). Olin ligikaudu 12 tundi linnapeal ning pean tunnistama, et Hamburg on ilus, kuid VÄGA suur (suurem kui Eesti :D). Aga pole hullu, mul on 9 kuud tutvumiseks. :)

Kui väga hästi vaadata, siis sinna on kirjutatud kividest POLAND. Ehitasid selle maja poolakad II maailmasõja paiku.

Tunnel "Elbe" ehk tunnel, kust saad kõndida Elbe ühest otsast teise jõe all





Kruiisipäevade paraad, kus neli suurt laeva olid kaunistatud tuledega jne. Üliüliilus. :)

Terve linn oli sellist valgust täis. :)




Pühapäeval käisime 20 minuti kaugusel farmis (keset maju ja linna on farm, kuna omanikud keeldusid oma maad maha müüma) nö "laadal". Seal oli palju toitu ning sa said seal tutvuda spordiklubidega. Kuna ma tõesti tahtsin osaleda zumbas (mida ma ka saan, 2x nädalas) ja mu õde soovis ka endale tegevust, siis veetsime seal toredad 2 tundi.




Leidsin pärispalju sini-must-valgeid asju. :)

Leidsin ka Eesti lipu, kuid ühtegi Eesti kauplejat seal polnud


Esmaspäeval OLEKS pidanud olema tavaline kolmapäev, kuid meil polnud. Koolis oli nö "funday", ehk kogu kool tegi midagi lõbusat. Meie läksime 10. klassidega batuudikeskusesse. See oli täiesti teistsugune, kui Eestis. Esiteks oli see 3x suurem, teiseks korraldati seal mänge jne. Mulle väga meeldis seal, lisaks sain oma klassikaaslastega lähedasemaks. Kogemata tekitasin oma klassijuhatajale paanika, kuna alguses pidin temaga kooli tagasi minema, kuid siiski läksin koos klassiõdedega ja loomulikult unustasin seda talle öelda. ÕNNEKS jõudsin oma emale saata sõnumi, et ma olen ilusti kodus ja minuga on kõik korras.




Ülejäänud argipäevad veetsin ma koolis käies ja magades, kuna ma olen suht väsinud koguaeg. Lisaks sain tuttavaks ühe endise VÕP'iga Eestist, kes elab minust 15 minuti kaugusel. Järgmisel nädalal saan temaga loodetavasti kokku. :) Lisaks sain tuttavaks Rootsist pärit VÕP'i Casperiga, kellega veebisime ja vahetasime muljed läbi Skype. :)



Reedel oli tavaline koolipäev. Õhtul toimus ainult koolis "White dinner". See on Prantsusmaalt pärit (mu kool on väga tihedas ühenduses Prantsusmaaga) tradtisioon, kus õpilased tulevad sini-valgelt kooli ning igaüks toob oma klassi ühisele lauale midagi süüa. Seal räägitakse juttu ja kuulatakse muusikalt jne. Mulle meeldis see üritus väga, kuna sain oma klassikaaslastega lähedasemaks, kuna igavusest küsisime teineteiselt igasuguseid küsimusi jne. Teistele see loomulikult ei meeldinud, nende jaoks on see lihtsalt väga tüütu kohtustus.


Minu klass




Laupäeval käisime hostisaga linnas, et külastada raamatukogu ning osta mulle Saksamaa number. Mind nüüd Eesti numbrilt nii tihti kätte ei saa. Aga ma arvan, et teil seda polegi vaja. :)



10x suurem, kui Viljandi raamatukogu. :D


Tänasest võiksin ma pikalt ja laialt jutustada! Täna said kõik Hamburgi vahetusõpilased ja hostpered kokku, et ühiselt aega veeta. MA LÕPUKS NÄGIN OMA MARIJAT JA SEE OLI KÕIGE PAREM ASI MAAILMAS! Ma niiiiiiiiii igatsesin teda, kuna ta reaalselt mu kivi, kellele ma saan alati toetuda ning ta aitab mind väga-väga palju! Lisaks saab meil koguaeg niiii palju nalja. :):) Lisaks kohtusin Eliniga (VÕP Soomest, kellega olime Dortmundis laagris), Casperiga (VÕP Rootsist) jne. Kõigepealt jalutasime kuskil rajal, siis sõime ja rääkisime juttu. Kuna majas sees oli väga palju rahvast, siis otsustasime neljakesi istuda välja. Kuna seal puudusid aga kohad, siis otsustasime istuda maha. :'D Meid vaadati väga imelikult, aga meid see väga ei huvitanud.  Rääkisime ja muljetasime ja tegime plaane, mida koos teha võiks. Lõpuks liitusid meiega ka VÕP'id USAst, Mehhikost ja Soomest. USAkad olid ülivaimustuses Eestist, lisaks nad pidid ära surema, kui ma ütlesin neile, et minu Eesti koolis käis 50 õpilast, haha. Mehhikost pärit poiss on söönud kamašokolaadi ning talle hullult meeldis see. Ning loomulikult oli meie kama väga suur jututeema, haha. :D Oleks pidanud seda neile tooma...
Samuti öeldi meile, et meie inglise keel on perfektne. :D Jehuuuuuuuuuuuu


USA-USA-Mehhiko-Eesti-Eesti-Soome-Soome-Rootsi

Uhhuuu, meie põhigrupp <3
Elin, Marija, Casper ja mina



Mu parimatest parim <3


Lisaks mainin ka seda, et mu saksa keel läheb igapäevaga paremaks. Hostpere räägib minuga saksa keeles, kui aru ei saa, räägime inglise keeles. Vastu rääkida veel ei oska, aga küll see ka tuleb.



Vabandust, aga see blogi on praegu minu jaoks paras tüütus. Nii palju on avastada ning mul ei ole aega istuda arvuti taga ja blogi kirjutada. Lisaks ma nagu ei oska mitte millestki kirjutada. Seetõttu tegin aski (nagu ka Kairit, aitäh mõtte eest :D), kus saate esitada küsimusi ning ma vastan neile blogis.

 http://ask.fm/Kellisaksamaal


Loodan, et järgmine postitus tuleb põhjalikum!


Bis bald!
Kelli

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar